Kæmper din virksomhed med dårlige betalere?
Mange virksomheder er usikre på, hvordan man tager fat om problemerne med dårlige betalere. Virksomheder har behov for en effektiv kreditpolitik og rykkerprocedure for at undgå dårlige betalere.
En metode til at undgå dårlige betalere er eksempelvis at foretage kreditvurderinger af kunderne, handle kontant og gøre kredittiderne kortere.
I videoerne nedenfor vil jeg gennemgå, hvordan du kan implementere en effektiv kreditpolitik i din virksomhed. Følgende emner behandles:
Skal aftalen med kunden være skriftligt?
Hvordan foretager man en kreditvurdering af kunden, inden der gives kredit?
Hvornår skal man sende et fakturatilgodehavende til kunden – først til mølle princippet?
Hvad indebærer en god kreditpolitik?
Hvornår bør virksomheden overlade sagen til et inkassofirma eller advokat?
Vil du gerne lære mere om rykker- og inkassoprocessen?
Billy Regnskabsprogram, Dansk Byggeri mf. har i et webinar behandlet, hvordan du effektivt kan håndtere rykker- og inkassoprocessen.