Har du et tilgodehavende, som din kunde ikke betaler? Du er ikke alene! Mange virksomheder oplever, at kunder betaler for sent. Tiden spiller en afgørende rolle for, om du får betaling. Det kan være en fordel at indføre en procedure eller et system til håndtering af dårlige betalere i din virksomhed.
Systemer for inddrivelse er bedre end procedure
Det bedste, du kan gøre, er at implementere et system, der hjælper dig med at inddrive dine fakturaer. Til dette formål har vi udviklet CloudCollect. Systemet kan sende rykkerbreve til skyldneren, og hvis du ikke modtager betaling, sendes dit krav til inkasso.
Vent ikke med at sende dit krav til inkasso
Hvis du sender dit krav til et inkasso umiddelbart efter, at din faktura er forfalden, er der stor sandsynlighed for, at skyldneren betaler. Venter du med at tackle problemet, risikerer du, at skyldneren går konkurs, eller at dit krav forældes.
Hvad tilbyder Advokaternes Inkasso Service?
- Ingen abonnement (det er sjældent hos inkassobureauer)
- Advokaternes Inkasso Service opretter dine sager gratis. Send blot den ubetalte faktura og dine rykkere pr. mail eller via vores hjemmeside, så klarer vi resten.
- Personligt opkald til dine kunder
- Vi tilbyder også en No-Risk-løsning, hvor vi påtager os alle udgifter til forfølgning i fogedretten.
- Vi er et advokatkontor og ikke blot et inkassofirma, hvilket betyder, at vi også kan håndtere dit krav, selv hvis skyldneren gør indsigelser.
Kan jeg gøre andet end at bruge et inkassobureau?
Ja! Du har andre muligheder, som ikke koster dig noget: Inddriv dit tilgodehavende på egen hånd, det kaldes ”egen inkasso”. Du kan endda kræve betaling for dit arbejde.
I stedet for at benytte et inkassobureau kan du kontakte Advokaters Inkasso Service. Vores advokater er specialister i inkasso, og vi kan hjælpe dig, selv hvis skyldneren gør indsigelser. Det kan et inkassobureau ikke.

Uddannet jurist fra Københavns Universitet. Arbejder hos Stohn Advokatfirma og er til daglig ansvarlig for Advokaternes Inkasso Service og CloudCollect.